lördag 14 december 2013

Vår första Lydnadstävling!

Idag är jag lite stolt faktiskt för jag och Lucas har gjort vår första Lydnadstävling och lyckades ta oss igenom detta med hedern i behåll (tror jag he he).
Inte så bra poäng men jag är supernöjd! Jag brukar inte bli farligt nervös men under platsliggningen var jag så nervös så jag bara skakade hela jag. He he men sedan släppte det.
Någon gick i trappan upp till läktaren (ridhus) och då tyckte Lu att han skulle vakta. Satte sig upp och skällde = nolla....
men sedan la han sig ner igen så han stannade åtminstånde kvar.

Men resten är jag faktiskt jättenöjd med.
Vi nollade läggande under gång och det borde funkat för det kan han men, men, så är det ju...
Finns massa saker att jobba på men hade en bra känsla hela tävlingspasset igenom. Han var lugn och lyssnade, höll ihop och matte höll ordning på sig hyfsat. Det är det viktiga!

9 på inkallning, 8,5 på ställande, 9 på hoppet. (Max är 10).

Bra känsla med hem och så himla roligt var det!!

Nu tränar vi på och kör vidare!

Tack Siv och Charlotte för sällskapet och grattis Charlotte & Zoccer som kom 2:a!! Snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar